2010. június 27., vasárnap

Kinyílt a Rózsa


Nem csak a kultúra van jó kezekben, hanem az oktatás is.

Néhány részlet Hoffmann Rózsa oktatási államtitkár HVG-beli interjújából:

A hetvenes-nyolcvanas években MSZMP-tag volt, hogy iskolavezető lehessen. A kérdésre, hogy megbocsátott-e már magának e ballépéséért, így válaszol:

- Feldolgoztam, de nem tudom elfelejteni. […] nehezen éltem meg, amikor rádöbbentem, hogy tulajdonképpen kiszolgáltam az idegen hatalmat. Mentségemre szóljon, hogy a valós információktól elzárva […] fel sem fogtam az ördögi tökéllyel működtetett, hazug és manipulatív rendszer lényegét.

A rendszerváltozás után aztán visszatért a gyökerekhez. Így történt:

- Láttuk, ahogyan a kislányunk és vőlegénye értékalapra helyezik a párkapcsolatukat, és azt tanácsoltuk nekik, hogy Isten előtt kössenek házasságot. Menyegzőjük szinte misztikus pillanata bennünk is feltámasztotta a mélyen szunnyadó hitet. Ezután esküdtünk meg mi is templomban, a 25. házassági évfordulónkon. Gyermekeink voltak a tanúk. Akkor megéreztem, hazataláltam.

2003-ban aztán belépett a Fideszbe, majd

- 2006-ban Orbán Viktor elnök úr javaslatára és biztatására képviselő lettem. Ekkor hívott meg a KDNP frakciójába Semjén Zsolt úr […] A két elnök egyetértő támogatását bírva örömmel elfogadtam a hívást, hiszen a kereszténydemokratákhoz köt az értékrendem. […] Ismét csak hazataláltam.

- És hogyan kívánná ezt a harmóniát megosztani a letargikus magyar néppel?

- Az emberek többségének már attól is más a lelkiállapota, hogy érzi, nagy változások küszöbén állunk. Az, hogy megtisztul a közélet és hogy az ország vezetőit … az önzetlen haza- és emberszeretet vezérli, óriási lelki energiákat szabadít fel. […] rövidesen szét fog oszlani a letargia köde.

- Mi lesz majd az irányvonal az ön regnálása alatt? Mire számítsanak a diákok a buktatás visszaállításán és valamifajta kötelező etikatan bevezetésén túl?

- Mivel meggyőződésem, hogy az iskola a tudás gyarapításán túl a teljes ember erkölcsi, egészségre nevelésére hivatott, végre az oktatásban is helyükre kerülnek az alapértékek. Lesz rend, munka, kötelességteljesítés, de jókedv és jutalmazás is.

Naggyon érdekes. Az egyik ilyen "érdekesség", hogy vajon mit jelent az, hogy "értékalapra helyezik a párkapcsolatukat"? Látszólag nem sok értelme van, hisz eddig is mindenki a saját értékei alapján választott társat. De valószínűleg ezután ezt csak a kormány (?) és/vagy H.R. értékeinek megfelelő emberrel tehetjük meg. Felteszem lesz valami bizottság, amelyik előtt bizonyítani kell az azonos értékalapúságot. Vajon mi lesz a sorsuk az eddigi nem eme érték szerint kiválasztott társaknak? Vajon már születéskor megszabják, hogy ki kivel házasodhat? (Mert ugye vadházasságról szó sem lehet!)

A másik "érdekesség", hogy az iskolákban is helyükre kerülnek az alapértékek. Én sok év óta tanítok, de megkérem H.R. elvtársnőt, hogy ne aggódjon az én értékrendemért. Az eddig is szilárd alapokon nyugodott (ellentétben az övével...) s iskolánkban eddig is "rend volt, munka volt, kötelességteljesítés, de jókedv, jutalmazás is." S letargikus éppen ettől a stílustól lettem, amely éppen olyan, mint imádott vezetőié.

4 megjegyzés:

  1. Hányingerem van az ilyen emberektől. Na még egy potyaleső élősködő! Ha összefognak az erős emberek, és rabolnak, fosztogatnak, és ha mindezt össztársadalmilag művelik, arra azt mondjuk anarchia. Amíg pl. egy képviselő, vagy magasabb beosztású személy azt gondolja magáról, hogy Ő a törvények fölött áll, addig bátran nem illik kimondani, hogy ma Magyarországon szellemi anarchizmus van, a vezető szellemi munkások igyekeznek kisemmizni mindenki mást.

    VálaszTörlés
  2. Igen, most ez lesz a stílus és a trend pár évig - de hogy meddig, az attól is függ, hogy maradnak-e itthon elegen azok közül, akiknek ez nem tetszik.
    S mi, a csendes többség? "Vannak emberek, akik szolgálatra születtek, mint te is és bizony én is..." Nekünk meg kell várnunk azt, amit az élet az ilyen emberekkel művelni szokott.

    Ne mondd, hogy pesszimista, rosszkedvű vagyok. Dehogy!

    VálaszTörlés
  3. Pesszimista én vagyok.
    Várni, úgy tűnik nekem osztályrészül a várakozás jutott: A 79-es nagy áremelés után 80-ban pártunk és kormányunk úgy határozott, hogy most nem emelhető tovább az életszínvonal, most a megszilárdítása következik, és legyünk türelemmel, majd később emelkedni is fog. Azóta is várok. :)
    De semmi gond, mert a kompozíció, a romantika, és Csajkovszkij örök. Lehet, hogy nem a legjobb előadást választottam, de nézd milyen fiatalok, és hát-"nem baj, ha mindenki énekel és nem baj, ha nem nagyon jól".:)

    VálaszTörlés
  4. Told az egeret a Csajkovszkijra.:D:D:D

    VálaszTörlés